Tvätt och städdag, blä

Hej där, imorse mådde jag rätt dåligt men det är bättre nu faktiskt, tur för jag trodde att jag var på väg att bli sjuk. Nu har jag städat vardagasrummet och lagt i första tvätten. Ska strax ner med den andra men svettas som en gris. VARFÖR?

Igår fick jag världens goaste stek hos mamma och sen hämtade Johan mig vid sex tiden. Vi låg bara och slappade i soffan och han somnade ganska tidigt medans jag så klart på 9 filmen (bridget jones dagbok). När den var slut la vi oss i sängen och somnade som stockar. Imorse gick jag upp när han gick till jobbet och har bara suttit vid datorn, tvättat och städat sen dess. Ska göra potatismos och köttbullar tills hans slutar sen, vart sugen på äkta potatismos nu i flera dagar, det är mumma.

Jag önskar verkligen jag kunde öppna fönstrena och balkongen för nu är jag så varm, men jag orkar inte vara rädd för getingar och springa och gömma mig så fort dom flyger in, nu är dom hemska och sega. De kryper på golvet och det är lätt att man går på dom. I förrgår så döda jag en geting (trodde jag) Smällde den med en tidning och sen tänkte jag den får ligga kvar så får johan ta bort den när den slutar, så rädd är jag att jag inte ens kan ta upp dom, de kan ju börja leva igen? Aa iaf, sen går jag ut i hallen för att kolla om den är kvar och det var den inte.. FY vad rädd jag blev.. Jag satte mig i köket igen och hoppades på att den inte skulle komma, men KLART den gjorde det, i full fart emot mig, helt snett åkte den.. den var nog riktigt skadad.. Jag springer in i sovrummet och där är jag tills Johan slutar, kanske en timma? Gud vad fjantig jag är.. Jag ringde carro för jag blir alltid modigare när jag pratar med någon i tele, de bästa är att hon inte kan reta mig för att jag är så rädd för hon är minst lika rädd för sina spindlar.. När Johan kom hem döda han den och sen var jag inte rädd längre :)

0 kommentarer