Lite om hugo och lite om trerätters

Hej tänkte passa på att skriva lite nu när Hugo sover, han har vart lite orolig idag för han kan bara sova en liten stund och sen vaknar han igen. Vad kan det bero på? Magont kanske? Det är hemskt när ens barn gråter och man knappt kan trösta dom, iförsig blir han lugn så fort man tar upp honom men man måste ju kunna lägga sitt barn ner. nu har han vart sånhär i två dagar. Han gråter inte mycket men han har svårt för att komma i den där djupsömnen som dom gör ibland när de knappt går att väcka dom. Kan ju faktiskt bero på hans förkylning lite också.

Idag har jag bestämt att vara hemma med honom hela dagen. Bara en mamma och Hugo dag. Johan jobbar och efter jobbet ska han ta upp båtarna och det kommer nog ta ett bra tag. När Johan kommer hem ska vi bada honom och bara mysa.



Man önskar ju verkligen att man kunde ta hans magvärk, men tyvärr går inte det :( Sötaste killen



Kolla så gosigt dom sover.....



Ja ni ser ju på mig att jag är trött haha, jag känner knappt igen mig själv längre när jag kollar mig i spegeln, stora hål under ögonen ju.



En bild på min älskling och min brors dotter :) Isis som är min lilla prinssessa..

Igår var vi hos Micke och Becca och fick tre rätters.. Jag tog bilder men orkar inte alls hämta kameran nu och lägga in korten. Hoppas det är ok.

Förätt: Heta räkor, musslor och så hade han gjort en sås med rom. Heta räkorna var underbara, muslorna smakar gott men konsistensen klarar jag inte av, de går bara inte. men jag åt upp allt ändå.
Varmrätt: Rotfrukter i ugnen, en dipp, en rödvinsås och ryggbiff.. Köttet var perfekt stekt och rödvinsåsen hade han gjort grymt bra och det var hans första gång.
Efterrätten gjorde faktiskt becca och det var som en paj med chockladbotten sen nougat och sen maräng.. Jätte gott men alldeles för mäktigt när man var så mätt som man var :)

Nu är det bara jag och Johan kvar som ska göra till dom, undra vad man ska hitta på. Lite svårt att slå deras goda rätter. Och just det, fick en drink när vi kom med mixade hallon och blåbär. GOTT
0 kommentarer