Min dag

Idag har jag beställt hem ett par svarta hissgardiner till Hugos rum, kommer att bli jätte mysigt och fnt. Ska även köpa ett svart tält snart som kommer passa in så bra nu när vaggan är borta. Han får stanna i vårt rum ett bra tag till så kan han ha hela sitt rum till ett lekrum, annars tar sängen så himmla stor plats.

Idag bjöd jag Micke&Becca på mat, jag gjorde en sjukt god gryta. Receptet skriver jag i slutet på inlägget :) Ja och efter dom gick så la vi Hugo och han somnade direkt, vid halv 8. Vi som har kämpat och kämpat med honom nu några kvällar i rad. Jag passade på att lägga mig i ett bad samtidigt som jag läste en bok. Skit bra bok, brukar inte läsa men har fastnat för denna. Handlar om en tjej som är gravid och hon och hennes kille längtar som bara den, hennes kille jobbar hela tiden och utomlands så är aldrig hemma, hon får en bebis med kolik och nu i boken är barnet tre månader och skriker fortfarande lika mycket, ja den är spännande nu när man själv har barn, man vet hur det kan vara med sömnlösa nätter, men vi hade det riktigt bra med Hugo ändå :).

Receptet.

Ingredienser.

Fläskfilé
cabanoce korv, eller hur det stavas :)
Smågurkor i burk
syltlök
paprika
vanlig grädde
och matlagningsgrädde
köttbuljong
Soya (förfärg)

Tillagning.

Först ska allt vitt bort ifrån fläskfilen och så ska den skäras i skivor, i med de i en grya och bryn det. Sen ska korven skäras i bitar och i med det. Det kan brynas lite tillsammans för då får kötet en god smak. Efter det så häller man i grädde, jag la först i en vanlig vispgrädde och då blir ju det jätte tunt och sen i med en hel arlagrädde 4% en tjock grädde så slipper man mjöl och skit :) Sen slängde jag i allt annat och även salt, vitpeppar och paprikapulver.

Blev underbart gott, mumma :) Nu blir det en film och sen sova, upp tidigt imorgon, en jobbarkompis hämtar mig redan vid halv 6 här utanför, ZZzZZ Jag som är van att sova till 11-12 nu haha :)

0 kommentarer