Hej

Hejsan, nu var det ett jätte bra tag sedan som jag skrev här. 
Sist jag skrev ett inlägg var när Leya våran katt hade dött. Fy det var så hemskt. Jag sov inte på två dygn samtidigt som jag behövde vara på jobbet. Nu denna helgen känns det som jag kommit ikapp känslomässigt. Saknar min finaste Leya så mycket men vi gjorde allt för att hon skulle överleva (eller rättare sagt Johan som åkte bil med henne i flera timmar för att hon skulle få hjälp.) 
 
Några dagar efter att Leya hade dött åkte vi till djurens vänner för att rädda en ny kissemiss. Där köpte vi en katt som numera bor hos oss och som vi döpt till Rambo. Han har inte haft ett hem på över ett år men blivit matad i ett årstid av en tant från hennes altan. Han var mycket skygg i början och var rädd för ljud och snabba rörelser. Han börjar bli mer van med oss och visar nya sidor varje dag. Dock var Leya en katt som alltid låg nära ansiktet och i famnen och den här katten har knappt varit i soffan och ligger endast vid fötterna när vi ska sova. Så olika djur kan vara. Han är också väldigt busig och klantig, tror att många krukor kommer gå detta året. 
 
Här kommer bilder på Rambo. 
 
 
Han är en stor skepskatt. 
 
 
 
 
Idag har hela familjen vart hemma, Jag och Elton är lediga, Hugo och Johan har feber. Så idag har vi bara vart inne och myst. Blir nog en likadan dag imorgon för sen jobbar jag fredag, lörd, sön, mån, ons och torsd. Så imorgon får vi verkligen njuta. TRE veckor kvar tills jag har en veckas sportlov tillsammans med barnen. Då ska vi försöka hitta på massa skoj. 
 
På tisdag kommer mitt nya köksbord men det kommer bilder på det nästa vecka, hoppas på att jag blir lika nöjd som jag förväntar. 
 
 
 
 
0 kommentarer